İzleyiciler

6 Ocak 2010 Çarşamba

ŞEHİR İÇİ HIZ KESİCİLER

Sayın Başkan;Mesajınızı aldım. İlgi ve alakanıza teşekkür ederim. Ama çözüm üretilmediğini üzüntü ile gördüm. Onun için yeni belge ve bilgileri göndermek için zaruret oluştu.
Şehir içindeki hız kesici tümsekler aşağıdaki sebeplerle yasa, standart ve genelgelere aykırıdır.1. Ulaştırma Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü‘nün 24.12.2007 tarihli 2007/115 sayılı genelgesi ile Şehir içi yollarda tesis edilecek hız kesicilerin (kasislerin), konu ile ilgili "Yol Sathı Hız Kontrol Elemanları - Tümsekler (Kasisler)" başlıklı TS 6283 standardında belirtilen esaslar dâhilinde ve bu standartta belirtilen kesimlerde tesis edilmesi gerekmektedir.
2. Ulaştırma Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünün 24.12.2007 tarih ve 2007/115 sayılı genelgesinde trafik güvenliği açısından hız kesici set yapılması uygun değildir ifadesi yer almaktadır.
3. TS 6283 standartlarına uygun olarak tesis edilmiş hız kontrol edici tümseklerin kullanılmasıdır. TS 6283 standartlarına göre, tümseklerin genişliği araçların dingil mesafelerine bağlı olarak 3,6 metre ile 3,8 metre, yol sathından yüksekliği 7,5 cm ile 10 cm. ve yol kaplama malzemesi ile aynı cinsten olmalıdır.
4. Hız kesici kasisler ve sinyalizasyondaki isabetsiz tercihlere bağlı olarak Balıkesir kent içinde motorlu araçların bir dakikalık bekleme süresinde tükettikleri yakıt miktarı 3 ton ve yakıtın parasal değeri 5 bin YTL`dir. Teknik açıdan ve mühendislik bilimiyle uzaktan yakından hiçbir ilgisi bulunmayan kronikleşmiş durumla ekonomimize ve insan yaşamına zarar veren, hukuka ve standartlara aykırı hız kesici kasislerin acilen kaldırılmaları gerekiyor.
5. Kasislerle ilgili olarak Türk Startları Enstitüsünün (TSE) 1988 yılında kabul etmiş olduğu “Yol Sathı Hız Kontrol Elemanları Tümsekler TS 6283 Stardı’nda;a) Araçların hızlarını ayarlayabilmesi için yola girişten itibaren ilk tümseğin 20 metrede olması,b) Tümseğin genişliğinin araçların dingil mesafesine bağlı olarak 3.6 m –3.8 m olması,c) Tümseklerin yapılacağı yolun kaplama maddesi ile aynı cinsten olması,d) Taşıt yolunu bordürden bordüre kat etmesi,e) Asfalt yollarda yapılacak ise mastik asfalt kullanılması,f) Sürücüler tarafından görülebilmesi için beyaza boyanması,g) Tümseklerin yapımında yol sathı yağmur suyunu kolayca drene edebilecek tedbirler alınması,h) Tümseklerden en az 10 metre önce uyarıcı trafik işareti konulması, gerektiği belirtilmektedir.Starda uygun yapılmayan kasisler can ve mal güvenliğini tehdit etmektedir. Bu şekilde start dışı yapılan kasisler, yerel yönetimlerce yurttaşlara sunulan ayıplı bir hizmettir. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Yasa, bu şekilde ayıplı hizmet nedeniyle zarara uğrayan yurttaşlar için, kasisleri yapan yerel yönetimler aleyhine dava açarak zararlarını tazmin etme hakkı vermektedir.
Başta Balıkesir Belediyemiz olmak üzere bütün yetkililerimizi göreve davet ediyorum. Gereğini arz eder, saygılarımı sunarım.
M. Zeki AKTAŞ
İnşaat Mühendisi
0 533 613 25 66
0 544 613 25 66
0 553 613 25 66
0 552 613 25 66
B A L I K E S İ R

Hiç yorum yok: